SOBOTA 18. 2. 11:00
HUDL - Hudebně-dramatická laboratoř (Olomouc)
Dramatizace klasického německého románu Hermanna Hesseho.
90 min. / KCT Střelnice / vstupné 100 Kč (80 Kč studenti)
Rozpolcenost. V kolika světech žijeme a kolik z nich je reálných? Jak najít cestu k sobě sama? Čeho se chytit a kým se nechat vést? Nebo radši jen chlastat? A kdo je Max Demian? Strastiplná cesta Emila Sinclaira v poetickém vyprávění Hermanna Hesseho a spolku HUDL. Svébytné bezčasí dané jevištní interpretace vytváří z Demiana spojník napříč generacemi. Témata jako vnitřní konflikt mezi dvěma světy, ve kterých žijeme, nevyjasněnost sexuální orientace, romantických zájmů či obecně absence jasného životního cíle jsou vždycky aktuální bez ohledu na věk či pohlaví. V procesu své přípravy inscenace mimo jiné nabyla nových významů v kontextu současné války na Ukrajině.
Autor inscenace: Veronika Lipmanová
Autor předlohy: Hermann Hesse (dramatizace - Daniela Loffner)
Autor úpravy: Veronika Lipmanová a kol.
Hrají: Marek Diviš, Tomáš Pospíšil, Eva Suková, Viktor Skarpíšek, Martin Dobeš, Pavlína Kvapilová, Kateřina Řezáčová, Veronika Ivánková
Hudba: Jindřich Píšaf
Výtvarník: Martin Čermák
HUDL (Hudebně-dramatická laboratoř) je studentský amatérský divadelní spolek, který existuje i aktivně funguje již 4 roky. Jedním z mála společných činitelů různorodých částí a vlivů souboru je, že má za cíl práci s odlišnými divadelními žánry a složkami. V minulosti tak pracoval s autorskými texty a hudbou, s vizuálním uměním či tancem. Svou činností se snaží oživit studentské divadelní prostředí.
Jako první inscenace spolku, v roce 2019 na půdě Uměleckého centra Univerzity Palackého v Olomouci měl premiéru autorský muzikál Chlapec a hvězda (rež. Matěj Tauš). V roce 2022 úspěšně proběhlo první české uvedení jediné autorizované německé dramatizace románu Hermanna Hesseho Demian v režii Veroniky Lipmanové. V roce 2023 se plánuje uvedení experimentálního monodramatu na základě autorské poemy.
Dotace a finanční podporu pro svou uměleckou činnost soubor získává především díky podpoře Divadelního grantu DILIA a Katedry divadelních a filmových studií Univerzity Palackého v Olomouci.